δυστυχώς, ακόμη και την περικοπή του επιδόματος ανεργίας, λόγω της δεινής οικονομικής κατάστασης στην οποία βρίσκονται τα δημοσιονομικά μας. Και η πρόταση της περικοπής των επιδομάτων ανεργίας , ανήκει και πάλι στους δανειστές μας , που εξακολουθούν να πειραματίζονται στην χώρα μας, αφού δε βρίσκουν αντιστάσεις τουλάχιστον συνολικές και σθεναρές από την κυβέρνηση.
Μπορεί η υπουργός Εργασίας να διαβεβαίωσε ότι δεν τίθεται θέμα περικοπών στο επίδομα ανεργίας, ωστόσο παρόμοιες διαψεύσεις έχουν ακουστεί οκ ολίγες φορές στο πρόσφατο παρελθόν, χωρίς τελικά όμως να αποφευχθεί η λήψη των σκληρών έως αντικοινωνικών μέτρων τροικανής έμπνευσης. Οι δανειστές μας, πάντως, προφανώς με την συναίνεση κάποιων υψηλόβαθμων κυβερνητικών στελεχών, λειτουργούν ως προάγγελοι κακών ειδήσεων . Προτείνουν, δηλαδή , εξωπραγματικά σκληρά μέτρα , προκειμένου να περάσουν εν τέλει ευκολότερα ελαφρώς ηπιότερα μέτρα.
Αυτό πράττουν και τώρα, με την πρόταση για την περικοπή των επιδομάτων ανεργίας σε όσους απλά δεν είναι πάμφτωχοι και έχουν ακόμη κάποια περιουσιακά στοιχεία.
Μπορεί, οι αντιρρήσεις από την πλευρά του υπουργείου Εργασίας να καθησύχασαν λίγο την κοινωνία, αλλά η αλήθεια είναι ότι όταν μπαίνει ένα θέμα στο τραπέζι πάντα υπάρχουν εξελίξεις και βέβαια δυσάρεστες.
Το ίδιο συνέβη , πριν λίγους μήνες με τις επιχειρησιακές και τις ατομικές συμβάσεις απασχόλησης. Έπεσαν και τα δύο ζητήματα στο τραπέζι και τελικά , προσωρινά, πέρασε μόνο το ένα αυτό των επιχειρησιακών συμβάσεων, χωρίς βέβαια να έχει εγκαταλειφθεί και το σενάριο για την καθιέρωση ατομικών συμβάσεων εργασίας.
Και στην περίπτωση των επιδομάτων ανεργίας, ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι θα υπάρξουν ελιγμοί, τουλάχιστον στο εγγύς μέλλον, προκειμένου να χρυσωθεί το χάπι των περικοπών, που χωρίς καμιά αμφιβολία σε βάθος χρόνου και όσο διαρκεί η οικονομική κρίση , θα γίνουν και στα επιδόματα ανεργίας, Άλλωστε η κατάσταση των οικονομικών του ΟΑΕΔ, είναι χείριστη . Και η αλήθεια είναι ότι οι δανειστές μας θέλουν να εξοικονομήσουν τουλάχιστον 500 εκ. Ευρώ από τα 2,4 δις που δαπανώνται ετησίως για επιδόματα ανεργίας.
Στα σχέδια της κυβέρνησης είναι να υπάρξουν και νέες αλλαγές στο καθεστώς και να επιχειρηθεί να εμφανιστεί η περικοπή των επιδομάτων της ανεργίας ως αναγκαία , προκειμένου να δοθεί έμφαση σε δήθεν πολιτικές ενίσχυσης της απασχόλησης.
Μέχρι σήμερα, πάντως, ούτε αυτές οι πολιτικές ενίσχυσης της απασχόλησης έχουν πετύχει, καθώς ο αριθμός των ανέργων αυξάνεται το τελευταίο διάστημα μα μαθηματική πρόοδο και έχει φθάσεις τις 850.000, με τις προβλέψεις για το μέλλον να είναι ακόμη πιο δυσοίωνες.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν , ότι το υπουργείο Εργασίας, ανθίσταται στις αλλαγές που αφορούν τις γενικές προϋποθέσεις για την καταβολή των επιδομάτων, δηλαδή δεν θέλει τροποποιήσεις σχετικά με το ποιός πρέπει να θεωρείται άνεργος (ιδιότητα ανέργου,
έγκυρη λύση σύμβασης , διαθεσιμότητα, εγγραφή στα μητρώα του ΟΑΕΔ , ικανότητα προς εργασία, αναπηρία κλπ.).
Ωστόσο , ήδη έχει ξεκινήσει διαβούλευση για τι λεγόμενες ειδικές προϋποθέσεις που αφορούν:
1.-Την πραγματοποίηση ορισμένου αριθμού ημερών εργασίας. Εξετάζεται η αύξηση των ημερών εργασίας , για να λάβει ο μισθωτός επίδομα ανεργίας .Σήμερα απαιτούνται 125 ημέρες σε απασχόληση που υπάγεται σε ασφάλιση ανεργίας του ΟΑΕΔ, μέσα στους τελευταίους 14 μήνες που προηγούνται από τη λύση της σχέσης εργασίας, χωρίς να υπολογίζονται οι ημέρες εργασίας που πραγματοποιήθηκαν μέσα στο τελευταίο δίμηνο .
2.-Η κατάργηση των ευνοϊκών προϋποθέσεων για τους άνεργους που απασχολούνται εποχιακά , όπως οι οικοδόμοι , οι απασχολούμενοι σε τουριστικά και άλλα εποχιακά επαγγέλματα ,οι αλιεργάτες , κλπ. Και κυρίως αυτής που προβλέπει ότι για τη χορήγηση επιδόματος ανεργίας στους παραπάνω, απαιτείται να έχουν πραγματοποιήσει 100 και όχι 125 ημέρες εργασίας στο επάγγελμά τους ή αν είναι να πάρουν για πρώτη φορά επίδομα 80 ημέρες..
3-.Την αυστηροποίηση των όρων για την καταβολή επιδόματος σε περιπτώσεις εργαζομένων που ασθενούν ή στρατεύονται και στις εργαζόμενες λόγω εγκυμοσύνης ή λοχείας.
4-. χρονική διάρκεια καταβολής του επιδόματος ανεργίας, που σήμερα κλιμακώνεται ανάλογα με τον αριθμό των ημερών εργασίας που έχει πραγματοποιήσει ο άνεργος πριν από τη λύση της σχέσης εργασίας και κυμαίνεται από 5 έως 12 μήνες.
5.-Την κατάργηση ή τον περιορισμό του χρόνου παράτασης επιδότησης που ισχύει σήμερα αν ο μισθωτός εξακολουθεί να είναι άνεργος και μετά τη λήξη της τακτικής επιδότησης, παίρνοντας 13 ημερήσια επιδόματα ανεργίας το μήνα για τρεις μήνες.
6.- Την μείωση του ποσού του επιδόματος ανεργίας και τις προσαυξήσεις λόγω οικογενειακών βαρών. Το βασικό ποσό ανέρχεται σε ποσοστό 40% προκειμένου για εργάτες και σε ποσοστό 50% προκειμένου για υπαλλήλους, του τεκμαρτού ημερομισθίου της ασφαλιστικής κλάσης που κατατάσσεται ο μισθωτός για τη χορήγηση των ασφαλιστικών παροχών.
7.-Την αναπροσαρμογή του κατώτατου ποσού επιδόματος, που σήμερα δεν μπορεί να είναι κατώτερο από τα 2/3 του ημερομίσθιου του ανειδίκευτου εργάτη.
8.-Την διεύρυνση των λόγων για την αναστολή επιδότησης . Για παράδειγμα σήμερα ο άνεργος που αναλαμβάνει οποιαδήποτε εξαρτημένη ή αυτοτελή εργασία για μικρό χρονικό διάστημα (2-3 ημέρες), δεν χάνει την επιδότηση, αλλά του αφαιρούνται μόνο οι ημέρες που πραγματικά απασχολήθηκαν. Τα ίδια ισχύουν και για όσους απασχολήθηκαν σε αντικατάσταση μισθωτών που έχουν ρεπό.
Στο σημείο αυτό μπαίνει και το μείζον θέμα που άνοιξε για την κατάργηση του επιδόματος ανεργίας αν ο άνεργος κριθεί ότι έχει περιουσιακά στοιχεία ικανά να του επιτρέψουν να επιβιώσει χωρίς επίδομα.
newscode
ΑΝ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΑΤΑ LIKE