Τέσσερις αμερικανικές εταιρείες θα μοιραστούν... τα 270 εκατομμύρια δολάρια που προσφέρει η NASA για τα προκαταρκτικά στάδια της ανάπτυξης νέων επανδρωμένων σκαφών -τα διαστημόπλοια που θα μεταφέρουν πληρώματα σε χαμηλή γήινη τροχιά μετά τον παροπλισμό των διαστημικών λεωφορείων.
Η αμερικανική κυβέρνηση έχει αποφασίσει να αναθέσει στον ιδιωτικό τομέα τις μεταφορές φορτίων και αστροναυτών στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS), ώστε να μπορεί να αφιερώσει τους πόρους της στη διαπλανητική εξερεύνηση.
Το πρόγραμμα των διαστημικών λεωφορείων θα τερματιστεί έπειτα από 30 χρόνια με τις τελευταίες αποστολές του Endeavour τον Απρίλιο και του Atlantis τον Ιούνιο.
Μέχρι να δημιουργηθούν τα ιδιωτικά σκάφη για τις αποστολές στον ISS, οι μεταφορές πληρωμάτων θα ανατεθούν αποκλειστικά στα ρωσικά Soyuz, με κάθε Αμερικανό αστροναύτη να πληρώνει εισιτήριο 63 εκατομμυρίων δολαρίων.
Τα νέα συμβόλαια
Το μεγαλύτερο από τα τέσσερα συμβόλαια της NASA εξασφάλισε ο γίγαντας της αεροδιαστημικής βιομηχανίας Boeing, η οποία θα πάρει 92,3 εκατ. δολάρια για την επόμενη διετία. Η πρότασή της είναι μια εξαθέσια κάψουλα (ένθετη αριστερά) που θα επιστρέφει στη Γη πέφτοντας με αλεξίπτωτο.
Το δεύτερο μεγαλύτερο ποσό, 80 εκατ. δολάρια, θα διατεθεί στη Sierra Nevada Corporation, η οποία αναπτύσσει το σκάφος Dream Chaser που ακολουθεί τη σχεδιαστική λογική του διαστημικού λεωφορείου (ένθετη δεξιά).
Τρίτη, με 75 εκατ. δολάρια, ήρθε η SpaceX (Space Exploration Technology), μια εταιρεία που δημιούργησε ο ιδρυτής του PayPal Έλον Μασκ. Το Dragon της SpaceX έγινε πέρυσι κάψουλα ιδιωτικής εταιρείας που ταξιδεύει σε τροχιά μετ΄επιστροφής.
Το τέταρτο συμβόλαιο, ύψους 22 εκατ. δολαρίων, κέρδισε η Blue Origin, μια εταιρεία του ιδρυτή της Amazon.com Τζεφ Μπέζος.
Υπήρξαν πάντως και οι χαμένοι του διαγωνισμού της NASA. Συμβόλαια δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν η United Space Alliance, η οποία ήθελε να αγοράσει και να χρησιμοποιήσει τα διαστημικά λεωφορεία, η Alliant Techsystems που ήθελε να φτιάξει έναν πυραυλοφορέα βασισμένο στους προωθητικούς πυραύλους των διαστημικών λεωφορείων, καθώς και η Orbital Science Corp., μια εταιρεία που έχει ήδη συμβόλαιο με τη NASA για την εκτόξευση φορτίων.
"Το πρόγραμμα των διαστημικών λεωφορείων θα τερματιστεί έπειτα από 30 χρόνια με τις τελευταίες αποστολές του Endeavour τον Απρίλιο και του Atlantis τον Ιούνιο.
Μέχρι να δημιουργηθούν τα ιδιωτικά σκάφη για τις αποστολές στον ISS, οι μεταφορές πληρωμάτων θα ανατεθούν αποκλειστικά στα ρωσικά Soyuz, με κάθε Αμερικανό αστροναύτη να πληρώνει εισιτήριο 63 εκατομμυρίων δολαρίων.
Τα νέα συμβόλαια
Το μεγαλύτερο από τα τέσσερα συμβόλαια της NASA εξασφάλισε ο γίγαντας της αεροδιαστημικής βιομηχανίας Boeing, η οποία θα πάρει 92,3 εκατ. δολάρια για την επόμενη διετία. Η πρότασή της είναι μια εξαθέσια κάψουλα (ένθετη αριστερά) που θα επιστρέφει στη Γη πέφτοντας με αλεξίπτωτο.
Το δεύτερο μεγαλύτερο ποσό, 80 εκατ. δολάρια, θα διατεθεί στη Sierra Nevada Corporation, η οποία αναπτύσσει το σκάφος Dream Chaser που ακολουθεί τη σχεδιαστική λογική του διαστημικού λεωφορείου (ένθετη δεξιά).
Τρίτη, με 75 εκατ. δολάρια, ήρθε η SpaceX (Space Exploration Technology), μια εταιρεία που δημιούργησε ο ιδρυτής του PayPal Έλον Μασκ. Το Dragon της SpaceX έγινε πέρυσι κάψουλα ιδιωτικής εταιρείας που ταξιδεύει σε τροχιά μετ΄επιστροφής.
Το τέταρτο συμβόλαιο, ύψους 22 εκατ. δολαρίων, κέρδισε η Blue Origin, μια εταιρεία του ιδρυτή της Amazon.com Τζεφ Μπέζος.
Υπήρξαν πάντως και οι χαμένοι του διαγωνισμού της NASA. Συμβόλαια δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν η United Space Alliance, η οποία ήθελε να αγοράσει και να χρησιμοποιήσει τα διαστημικά λεωφορεία, η Alliant Techsystems που ήθελε να φτιάξει έναν πυραυλοφορέα βασισμένο στους προωθητικούς πυραύλους των διαστημικών λεωφορείων, καθώς και η Orbital Science Corp., μια εταιρεία που έχει ήδη συμβόλαιο με τη NASA για την εκτόξευση φορτίων.
ΕΛΑ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΣΥ- ΚΑΝΕ LIKEΑΝ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΑΤΑ LIKE ΨΗΦΙΣΕ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ.ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΑΕΚ ANTI- OLYMPIAKOS 2011 !