Κυριακή 29 Μαΐου 2011

Στα μαχαίρια εμπορικά κέντρα -παραδοσιακές κεντρικές αγορές

http://www.newscode.gr/photos/images/sized/articles/mall-interior-design-458x315.jpgΚλιµακώνεται η κόντρα, παρά την κρίση, µεταξύ των εµπορικών κέντρων ...

και των παραδοσιακών κεντρικών αγορών. Αν και τα σύννεφα πυκνώνουν πάνω από το λιανεµπόριο, τα εµπορικά κέντρα παραµένουν πόλοςέλξης για αλυσίδες...– ξένες και ελληνικές – αλλά και πολυκαταστήµατα. Την ώραπου µεγάλοι και µικρότεροι λιανέµποροι συρρικνώνουν το δίκτυο πωλήσεών τους εξαιτίας της πτώσης του τζίρου, κατά 30%, από την αρχή του έτους, µε αποτέλεσµα να πυκνώνουν τα άδεια καταστήµατα σε παραδοσιακές πιάτσες και εµπορικούς δρόµους, ορισµένοι δεν διστάζουν να ανοίξουν νέα σηµεία πώλησης επιλέγοντας, όµως, τους σύγχρονους ναούς της κατανάλωσης.

Υπό τις εξελίξειςαυτές εκπρόσωποι της Εθνικής Συνοµοσπονδίας Ελληνικού Εµπορίου έκρουσαν εκ νέου χθες τον κώδωνα του κινδύνου επισηµαίνοντας την ανάγκη παρεµβάσεων, ώστενα τονωθεί η εµπορικήκίνηση στιςπαραδοσιακές πιάτσες και τα κέντρα των πόλεων.

Αλλωστε, από έρευνα της ΕΣΕΕ η οποία αφορά τηχωροταξίατων εµπορικών επιχειρήσεων στην περιοχή της Αθήνας προκύπτει ότι το αθηναϊκό εµπορικό κέντρο αντιστέκεται και διατηρείτο µερίδιό του στη συγκέντρωση εµπορικών επιχειρήσεων,καταλαµβάνοντας το 34,5%της συνολικής εµπορικής δραστηριότητας του Λεκανοπεδίου. Επιπλέον, οι τοπικές εµπορικές πιάτσες συνεχίζουν να συγκεντρώνουν µεγάλο αριθµό καταναλωτών, καθώς βασικό ρόλο στις εµπορικές επιλογές τους παίζει η δυνατότητα µετακίνησής τους προς τις αγορές.

Η ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ ΕΣΕΕ διεξήχθη από το ΙΝΕΜΥ σε συνεργασία µε το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στο πλαίσιο της Γεωβάσης, µιας καινοτόµουπλατφόρµαςψηφιακής απεικόνισης και χαρτογράφησης του ελληνικού εµπορίου, όπου στο µέλλον θα τοποθετούνται όλες οι έρευνες και οι µελέτες των παραγωγικών και επιστηµονικών φορέων, της Κεντρικής ∆ιοίκησης αλλά και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Παρουσιάζοντας τα ευρήµατα της έρευνας εκπρόσωποι της ΕΣΕΕ επισήµαναν επίσης ότι η καλύτερη διασύνδεση της περιοχής των Μεσογείων µε το κέντρο θα εξυπηρετούσε τη µετακίνηση καταναλωτών, ενώ µε τηνυφιστάµενη κατάσταση ευνοείταιη δηµιουργίαεµπορικών πόλεων αποµακρυσµένων από τον εµπορικό ιστό της πόλης. Πράγµατι, το ενδιαφέρον των λιανεµπόρων δεν αφορά µόνο τα νέα εµπορικά κέντρα, αλλά επεκτείνεται και στα παλαιότερα, στα οποία η λίστα αναµονής παραµένει µεγάλη παρά τηνκρίση και τηµείωση των πωλήσεων που είδαν κατά το πρώτο τρίµηνο.

Χαρακτηριστικό παράδειγµα αποτελεί το άνοιγµα νέου καταστήµατος της σουηδικής αλυσίδας ένδυσης H&M, αλλά και της αλυσίδας αθλητικώνειδών Intersportστο MediterraneanCosmos στηΘεσσαλονίκη, παρά τηµείωση κατά 11% στις πωλήσεις του εµπορικού κέντρου της Lamda Development κατά τουςπρώτους τέσσερις µήνες του έτους.

Επίσης, στο Cosmos άνοιξαν πρόσφατα καταστήµατα παιδικής ένδυσης DPAM, εσωρούχων Yamamay, αλλά και η γαλλική εταιρεία νεανικής µόδας Jennyfer.

Η σουηδική αλυσίδα ένδυσης H&M τοποθετήθηκεεπιπλέον στο νέο River Westτου οµίλουΒιοχάλκο, όπου ανάµεσα στα 75 συνολικά καταστήµατα υπάρχουν CarrefourΜαρινόπουλος, Μουστάκας, Next, Intersport,Adidas, Gallerie de Beaute, Peacocks.

ΝΕΑ

Κατά τους λιανεµπόρους τα εµπορικά κέντρα που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία φαίνεται να επηρεάζονται λιγότερο από την πτώση της κατανάλωσης σε σύγκριση µε τις παραδοσιακές εµπορικέςπιάτσες, εξέλιξηπου δηµιουργείπάντως συνθήκες συγκέντρωσης στο εµπόριο πλήττοντας περισσότερο τους µικρούς εµπόρους.




ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΕΠΩΝΥΜΙΕΣ οι οποίες επεκτείνονται στο πρώτο εκπτωτικό χωριό της χώρας, το McArthur Glen DesignerOutlet Athens στα Σπάτα, και θα πουλούν τα εµπορεύµατά τους 35% έως 70% χαµηλότερα,περιλαµβάνονται οι εταιρείες Gant, Timberland, Replay, Tommy Hilfiger, Lacoste, Cavalli, Moschino, Versace. Στο εκπτωτικό χωριό ανοίγει και πολυκατάστηµα Νotosgalleries. Μάλιστα, ο όµιλος NotosCom ανοίγειστις αρχές του Ιουνίου και δεύτερο πολυκατάστηµα στο νέο εµπορικό κέντρο River West στο Αιγάλεω.


Πάντως, οι έµποροι επιχειρούν για µια ακόµηφορά νατονώσουν το αγοραστικόενδιαφέρονπου λόγω της οικονοµικής κρίσης παραµένει χαµηλό.

Στην κατεύθυνση αυτήεντάσσεται η πρωτοβουλίααξιοποίησης της τουριστικής περιόδου µε καλοκαιρινές γιορτές εµπορίου σε όλους τους ταξιδιωτικούς προορισµούς της χώρας.

Με καµπάνια«AGORA»Greek shopping experience τοπικοί εµπορικοί φορείς θα προσπαθήσουν να αναδείξουν και να προβάλουν την ποιοτική υπεροχή των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών προσφέροντας µάλιστα στους τουρίστες τη δυνατότητα να αγοράζουν διαδικτυακά τα ελληνικάπροϊόντα που τους άρεσαν στην πατρίδα µας, ακόµα και όταν επιστρέψουν στις χώρες τους.



newscode



"

ΕΛΑ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΣΥ- ΚΑΝΕ LIKE