Πέμπτη, 9 Ιουνίου 2011

10 συμβουλές για να ανεβάζετε την καθημερινή σας διάθεση

Μέχρι σήμερα ίσως πιστεύατε ότι η μόνη λύση για να ανεβάσετε την καθημερινή σας διάθεση βρίσκεται σε κάποια «μαγική» σκόνη
ή σε κάποιο εξειδικευμένο συμπλήρωμα διατροφής. Πλέον, όμως, αποδεικνύεται ότι η λύση εντοπίζεται κυρίως στο πώς ορίζετε την καθημερινότητά σας.

Παρακάτω, λοιπόν, θα διαβάσετε μικρά μυστικά για το πώς μπορείτε απλά και εύκολα να διαφοροποιήσετε τις συνήθειές σας.



1. Υιοθετήστε την κατανάλωση πρωινού για να πάρετε την πρώτη ενεργειακή ώθηση!
Οι μελέτες δείχνουν ότι, όσοι ξεκινούν τη μέρα τους με πρωινό – ιδιαίτερα εάν αυτό συνδυάζει υψηλές ποσότητες υδατανθράκων, πρωτεϊνών και λιπών – έχουν πολύ καλύτερη διάθεση σε σχέση με τα άτομα που ξεκινούν τη μέρα τους νηστικοί, ή έστω με κάτι εξαιρετικά ελαφρύ.

2. Χαμογελάτε! Είναι… μεταδοτικό!
Ο Δρ. Jonny Bowden, συντάκτης του βιβλίου «Οι 150 αποτελεσματικότεροι τρόποι για να ωθήσετε την ενέργειά σας» υποστηρίζει ότι «Το πρόσωπο που παρουσιάζετε στους γύρω σας στέλνει ένα μήνυμα στον εγκέφαλό σας. Για παράδειγμα, όταν χαμογελάτε, απελευθερώνονται ενδορφίνες που ενισχύουν την παραγωγή σεροτονίνης.

3. Μετατρέψτε τις αρνητικές σκέψεις σε θετικές!
Η Kimberly Kingsley, συντάκτρια του βιβλίου «Η ενεργειακή θεραπεία: Πώς να επαναφορτίζετε τη ζωή σας μέσα σε 30 δευτερόλεπτα», υποστηρίζει ότι πρέπει πάντοτε να εντοπίζετε τη θετική πλευρά των αρνητικών καταστάσεων που σας επηρεάζουν. Για παράδειγμα, μια διαφωνία στον εργασιακό χώρο μπορεί να σας βοηθήσει να καταλάβετε πού ενδεχομένως έχετε κάνει λάθος και γιατί οι συνάδελφοί σας διατηρούν μια συγκεκριμένη εικόνα για εσάς.

4. Αλλάξτε την καθημερινότητά σας!
Ο Δρ. Gregory Berns, νευροψυχολόγος στο Πανεπιστήμιο Emory, υποστηρίζει ότι «Ο εγκέφαλος προσπαθεί συνεχώς να προβλέψει τον τρόπο που λειτουργεί ο κόσμος. Συνεπώς, όταν αντιμετωπίζετε κάτι πρωτόγνωρο, εντοπίζει την ευκαιρία να μάθει κάτι καινούργιο. Ακόμη και πολύ μικρές τροποποιήσεις στο καθημερινό σας πρόγραμμα, είναι σε θέση να κάνουν τη διαφορά».

5. Πίνετε σε τακτά διαστήματα κρύα ποτά, για να διατηρείστε ενυδατωμένοι και σε εγρήγορση!
Ένα κρύο ποτό, όπως το νερό, το παγωμένο τσάι ή ένας παγωμένος καφές, ενεργοποιούν τα Άλφα εγκεφαλικά κύματα, τα οποία συνδέονται άμεσα με την εγκεφαλική εγρήγορση.

6. Υιοθετήστε τις μικρές, τακτικές ποσότητες καφεΐνης!
Μελέτες σε νυχτοφύλακες, επαγγελματίες υγείας, οδηγούς φορτηγών και άλλες κατηγορίες επαγγελματιών που χαρακτηρίζονται από ακατάστατα ωράρια έδειξαν η τακτική κατανάλωση μικρών ποσοτήτων καφεΐνης στη διάρκεια της ημέρας ενισχύει τις γνωστικές επιδόσεις του εγκεφάλου.

7. Αναπνεύστε!
Είναι απολύτως φυσιολογικό να αγχώνεστε όταν κάτι πάει στραβά. Δυστυχώς, όμως, το άγχος είναι σημαντικός παράγοντας απώλειας ενέργειας, γι’ αυτό και η ήρεμη, ελεγχόμενη αναπνοή σας βοηθάει να εξοικονομήσετε δυνάμεις.

8. Ακούτε μουσική όταν ασκείστε!
Οι ειδικοί έχουν διαπιστώσει ότι η συνοδεία μουσικής αυξάνει κατά 15% τη διάθεση για φυσική άσκηση.

9. Προτιμάτε πάντοτε να κινείστε από το να κάθεστε όλη την ώρα σε μία καρέκλα!
Όσο πιο ενεργοί είστε, τόσο καλύτερη η κυκλοφορία του αίματος. Και όσο καλύτερη η κυκλοφορία του αίματος, τόσο ευκολότερα το αίμα μεταφέρει οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά στους μύες και στον εγκέφαλο.

10. Απολαύστε λίγη μαύρη σοκολάτα!
Η ζάχαρη αποτελεί απαραίτητη πηγή ενέργειας για τον οργανισμό. Η μαύρη σοκολάτα, δηλαδή η σοκολάτα που περιέχει τουλάχιστον 60% κακάο, είναι βασικό ενεργειακό στοιχείο, χωρίς μάλιστα να εγκυμονεί τις πιθανές παρενέργειες από την κατανάλωση καφεΐνης.

sevasmoskaieilikrineeia-sensor.blogspot.com