που χρησιμοποίησαν τα τελευταία πέντε χρόνια τα δύο διεθνή αεροδρόμια
της Λάρνακας και της Πάφου
, ενώ κατά το ίδιο διάστημα πραγματοποιήθηκαν
320 χιλιάδες πτήσεις.
Με αφορμή τη συμπλήρωση πέντε χρόνων διαχείρισης
των κυπριακών αερολιμένων από την Hermes Airports, η εταιρεία διοργάνωσε
το μεσημέρι συνέντευξη Τύπου, σε ξενοδοχείο της Λευκωσίας, στην
παρουσία της Υπουργού Συγκοινωνιών και Έργων, Ερατώ Κοζάκου Μαρκουλλή.
Παρόντες στη διάσκεψη Τύπου ήταν και ο Πρόεδρος του Διοικητικού
Συμβουλίου της Hermes Airports Νίκος Σιακόλας, ο Πρώτος Εκτελεστικός
Διευθυντής της εταιρείας Alfred van der Meer, καθώς και ο νέος Πρόεδρος
της εταιρείας από την 1η Ιουλίου, Ιάκωβος Ιακώβου.
Όπως ανέφερε ο κ. van der Meer, κατά το 2011 υπήρξε αύξηση κατά 5% στην
επιβατική κίνηση, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, παρά τις δυσκολίες
που υπάρχουν τόσο με τις αεροπορικές εταιρείες, όσο και λόγω της μείωσης
της κίνησης από τη Βρετανία, της κρίσης στην Ελλάδα και στην ευρύτερη
περιοχή της Μέσης Ανατολής. Πρόσθεσε επίσης ότι υπήρξαν κάποιες
εβδομάδες, όπου η άνοδος αυτή έφθασε μέχρι και το 8%.
Τα τελευταία χρόνια, ανέφερε, η εταιρεία κατάφερε να σταθεροποιήσει την
τουριστική κίνηση προς την Κύπρο και εξέφρασε την πεποίθησή του ότι αυτό
θα συνεχιστεί και στο μέλλον.
Ο κ. van der Meer αναφέρθηκε στην προσφορά των δύο αεροδρομίων στον τόπο
και μίλησε για την κοινή προσπάθεια που καταβάλλεται με την Κυβέρνηση
και τους εμπλεκόμενους φορείς για την προσέλκυση νέων αεροπορικών
εταιρειών στην Κύπρο, μέσω της παροχής εμπορικών κινήτρων.
Είπε επίσης ότι η Hermes έχει καταβάλει μέχρι τώρα στην Κυβέρνηση 200
εκατ. ευρώ σε τέλη αεροδρομίου, ενώ πρόσθεσε ότι εφόσον επιβεβαιωθούν οι
προβλέψεις σχετικά με την τουριστική κίνηση, κατά το 2031 το ποσό που
θα έχει καταβληθεί προς το κράτος θα ανέρχεται σε 1,7 δις ευρώ ή σε 42
εκ. ευρώ το μήνα.
Ανέφερε ακόμη ότι οι Κύπριοι νιώθουν περήφανοι για τα νέα αεροδρόμια της
χώρας, ενώ πρόσθεσε ότι υπάρχει και διεθνής αναγνώριση για τις
παρεχόμενες υπηρεσίες στα αεροδρόμια και την ασφάλεια των πτήσεων, κάτι
που, όπως είπε, αποτελεί διαφήμιση για τον τουρισμό του τόπου.
Επίσης, συμπλήρωσε ότι το διεθνές αεροδρόμιο Λάρνακας έχει τη δυνατότητα
να εξυπηρετεί πέραν των 7,5 εκατ. επιβατών το χρόνο, ενώ ο αντίστοιχος
αριθμός για την Πάφο ανέρχεται ετησίως σε 2,7 εκατ. επιβάτες.
Είπε επίσης ότι για την εταιρεία, στοίχημα αποτελεί η αξιοποίηση του
ανοίγματος σε νέες αγορές, προς τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και τη
Μέση Ανατολή, όπως έγινε με τη Ρωσία. Για τη Μέση Ανατολή, είπε ότι
προσφέρει δυνατότητες για μεγάλη ώθηση στον κυπριακό τουρισμό, παρά τις
δυσκολίες που υπάρχουν στις χώρες αυτές.
Αναφερόμενος στις εταιρείες χαμηλού κόστους, είπε ότι αποτελούν μεγάλη
ευκαιρία για τον τουρισμό της Κύπρου και συμπλήρωσε ότι οι εταιρείες
αυτές ήρθαν για να μείνουν στην Κύπρο. «Πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτές
τις εταιρείες χαμηλού κόστους στην Κύπρο, γιατί μέχρι στιγμής έχουν
παρουσιάσει ένα πολύ επιτυχημένο μοντέλο διαχείρισης αερομεταφορών» είπε
ο κ. van der Meer.
Ο κ. Σιακόλας, στην ομιλία του, αναφέρθηκε στο ιστορικό των
διαπραγματεύσεων με την Κυβέρνηση και τις εμπλεκόμενες εταιρείες που
οδήγησε στην κοινοπραξία και την κατασκευή των δύο αεροδρομίων στη
Λάρνακα και την Πάφο.
Είπε ότι χάρη στη μεθοδικότητα και την καλή οργάνωση από πλευράς τόσο
της Κυβέρνησης όσο και της Hermes, τα έργα παραδόθηκαν εντός
χρονοδιαγραμμάτων και μένοντας στα όρια του προϋπολογισμού, χωρίς η
Κυβέρνηση της Κύπρου να καταβάλλει ούτε ένα ευρώ.
Συμπλήρωσε ότι τα δύο έργα είναι πολύ σημαντικά για τον τόπο, καθώς λόγω
του νησιωτικού χαρακτήρα της χώρας, η αεροπορική κίνηση είναι αναγκαία
για την επιβίωση της Κύπρου.
Ο κ. Σιακόλας ανέφερε επίσης ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατία Δημήτρης
Χριστόφιας και τα εμπλεκόμενα Υπουργεία Οικονομικών, Συγκοινωνιών και
Εμπορίου εισάκουσαν την παράκληση της εταιρείας για μια κοινή προσπάθεια
στην παροχή εμπορικών κινήτρων, ώστε να αυξηθεί η τουριστική κίνηση
προς την Κύπρο.
Συμπλήρωσε ότι η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε όταν έγιναν αντιληπτές οι
δυσκολίες της Eurocypria και οι δυσμενείς επιπτώσεις για τα αεροδρόμια
και την οικονομία της Κύπρου. Παρά το κλείσιμό της εταιρείας, είπε, η
επιβατική και τουριστική κίνηση δεν μειώθηκε, αλλά αντίθετα αυτή τη
στιγμή παρουσιάζει αύξηση.
Αναφορικά με τα εμπορικά κίνητρα για την αύξηση της τουριστικής κίνησης
στο αεροδρόμιο της Πάφου, ο κ. Σιακόλας είπε ότι επιτεύχθηκε η δέσμευση
μιας εταιρείας για μεταφορά 500 χιλιάδων τουριστών το χρόνο, για
διάστημα πέντε ετών, από αεροδρόμια που δεν υπήρχε προηγουμένως σύνδεση.
Συμπλήρωσε επίσης ότι αναμένονται καλύτερα αποτελέσματα εντός του 2012,
με την προσθήκη και νέων αεροπορικών συνδέσεων με το Ιράν, τη Νότια
Ευρώπη και τη Βρετανία.
Ο κ. Σιακόλας ανέφερε τέλος ότι από την 1η Ιουλίου, νέος Πρόεδρος της
εταιρείας αναλαμβάνει ο κ. Ιακώβου, ενώ με απόφαση του Διοικητικού
Συμβουλίου ο ίδιος παραμένει ισόβιος Πρόεδρος της Hermes Airports.
Η Υπουργός Συγκοινωνιών και Εργων Ερατώ Κοζάκου Μαρκουλλή συνεχάρη στο
χαιρετισμό της την Hermes και τον Πρόεδρό της Νίκο Σιακόλα, για την
επιτυχή λειτουργία των κυπριακών αερολιμένων τα τελευταία 5 χρόνια, παρά
τη δύσκολη οικονομική περίοδο που διέρχεται η παγκόσμια κοινότητα.
Η επιτυχία αυτή, συμπλήρωσε η Υπουργός, είναι το αποτέλεσμα συνεχούς και
επίπονης δουλειάς που διεξάγεται υπό την ευθύνη του Υπουργείου
Συγκοινωνιών, μιας ομάδας λειτουργών του κράτους, σε συνεργασία με άλλες
υπηρεσίες, εκπροσώπους διαφόρων φορέων που εμπλέκονται και
δραστηριοποιούνται στο χώρο των αερομεταφορών, καθώς και των στελεχών
και εργαζομένων της Hermes.
«Σε περιόδους όπου η δημοσιονομική στενότητα είναι ένα σοβαρό πρόβλημα
για την εξέλιξη των αναπτυξιακών υποδομών, η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης
της ανάπτυξης των Αερολιμένων Λάρνακας και Πάφου αποτελεί ένα μεγάλο
βήμα στην προετοιμασία μας για τη μελλοντική ανάπτυξη του νησιού μας»
είπε η κ. Μαρκουλλή.
Συμπλήρωσε ότι το εγχείρημα της σύμπραξης του δημόσιου με τον ιδιωτικό
τομέα που εφαρμόστηκε για την ανάπτυξη των αερολιμένων Λάρνακας και
Πάφου αποτελεί καθοριστικό σταθμό για κατασκευή έργων υποδομής στο νησί.
Η έγκαιρη ολοκλήρωση της πρώτης φάσης των κατασκευαστικών εργασιών και η
επιτυχής λειτουργία τους, συνέχισε, αποτελεί πρότυπο που ενθαρρύνει την
προσπάθεια για ανάπτυξη της συνεργασίας και αναδεικνύει τη δυνατότητα
για σύμπραξη δημόσιων φορέων, τοπικής αυτοδιοίκησης και ιδιωτικής
πρωτοβουλίας με στόχο την ικανοποίηση αναγκών του πολίτη.
Η κ. Μαρκουλλή ανέφερε εξάλλου ότι οι κυπριακοί αερολιμένες βρίσκονται
σε πορεία ανάκαμψης από την οικονομική κρίση. Πρόσθεσε ότι η μέχρι
στιγμής αύξηση της τάξης του 6,5% σε σχέση με την περσινή χρονιά, είναι
αποτέλεσμα συνδυασμού της οικονομικής ανάκαμψης, της προσέλκυσης νέων
αεροπορικών εταιρειών και αεροπορικής σύνδεσης με νέους προορισμούς
καθώς και της αυξημένης τουριστικής κίνησης .
Συμπλήρωσε ότι αυτό αντανακλά τη σκληρή δουλειά που συντελείται από
όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στον τομέα των Αερομεταφορών και του
Τουρισμού. Είπε επίσης ότι αναμένεται περαιτέρω αύξηση της επιβατικής
και εμπορευματικής κίνησης των αερολιμένων, με βάση τα θετικά δεδομένα
αλλά και λόγω της επικείμενη ανάπτυξης του εμπορευματικού σταθμού, που
αναμένεται να ξεκινήσει εντός του έτους.
Για τις εταιρείες χαμηλού κόστους, η κ. Μαρκουλλή είπε ότι το μοντέλο
αυτό έχει γνωρίσει σημαντική ανάπτυξη κατά την τελευταία δεκαετία, ενώ
είπε ότι ακόμα και εν μέσω οικονομικής κρίσης, οι εταιρείες χαμηλού
κόστους συνέχισαν να εμφανίζουν θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, και να
επεκτείνουν το δίκτυο τους σε νέους προορισμούς.
«Πιστεύουμε ότι η συντονισμένη προσπάθεια και η παροχή κινήτρων που
προωθείται από το Κράτος, τη Hermes και άλλους φορείς για την προσέλκυση
νέων αεροπορικών εταιρειών, αλλά και το άνοιγμα σε νέες τουριστικές
αγορές, θα αποδώσει καρπούς αυξάνοντας την αεροπορική κίνηση και
τονώνοντας την οικονομική δραστηριότητα στο νησί» είπε η Υπουργός.
Η κ. Μαρκουλλή συνεχάρη επίσης τον κ. Σιακόλα για την επιμονή του στη
συνεχή αναβάθμιση και βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχονται στους χώρους
των αερολιμένων.
Είπε ότι η ανακήρυξη του ως Επίτιμου Προέδρου της Hermes, μετά από μια
δεκαετία γόνιμης προσφοράς, αποτελεί έμπρακτη αναγνώριση της προσφοράς
του και εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι θα συνεχίσει να προσφέρει τις
υπηρεσίες του.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο κ. Σιακόλας είπε ότι τα έργα
υποδομής στη Λάρνακα που έχουν αποφασιστεί από το Διοικητικό Συμβούλιο
της εταιρίας αφορούν σε έναν αποθηκευτικό χώρο transit cargo ύψους 15
εκ. ευρώ και μια «έπαυλη καυσίμων» για το σύγχρονο ανεφοδιασμό των
αεροσκαφών, ύψους 38 εκ. ευρώ. Είπε ότι η εταιρία και για τα δύο έργα
βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας των συμβολαίων, ενώ πρόσθεσε ότι
προγραμματίζεται και η κατασκευή μεγάλου σταθμού ανεφοδιασμού καυσίμων
σε Λάρνακα και Πάφο.
Ερωτηθείς σχετικά με την κατασκευή ξενοδοχείου στο αεροδρόμιο της
Λάρνακας, ο κ. Σιακόλας επανέλαβε την παράκλησή του προς την Κυβέρνηση,
ώστε να επιτρέψει τη δημιουργία καζίνο εντός του ξενοδοχείου, που θα
χρησιμοποιείται από μη Κύπριους επισκέπτες. Ανέφερε ότι σέβεται τις
απόψεις του Προέδρου της Δημοκρατίας πάνω στο θέμα, αλλά συμπλήρωσε ότι
αποτελεί μια αναγκαία ψυχαγωγία που θα βοηθήσει τον τουρισμό και τα
εισοδήματα του κράτους.
«Νομίζω ότι θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε με το ξενοδοχείο» είπε ο κ.
Σιακόλας, καθώς και με τη δημιουργία ενός ψυχαγωγικού και εμπορικού
κέντρου στην περιοχή του νέου αεροδρομίου της Πάφου. Συμπλήρωσε ότι το
κόστος των έργων αυτών, όταν ολοκληρωθούν θα είναι της τάξης των 200
εκατ. ευρώ ενώ είπε ότι η συζήτηση με την Κυβέρνηση και το Υπουργείο
Οικονομικών συνεχίζεται.
Επίσης ανέφερε ότι η Hermes συνεχίζει να ενδιαφέρεται για τη δημιουργία
μονάδας φωτοβολταϊκών με στόχο την παραγωγή ρεύματος και την κάλυψη
μέρους των αναγκών του αεροδρομίου.
Σε ερώτηση για τις επιπτώσεις από ενδεχόμενη κατάρρευση των Κυπριακών
Αερογραμμών, ο κ. Σιακόλας είπε ότι η Hermes υποστηρίζει τη συνέχιση της
λειτουργίας της αεροπορικής εταιρείας, ενώ είπε ότι υπάρχουν τρόποι για
να αντιμετωπιστεί το ακραίο σενάριο με τη χαμηλότερη δυνατή επίπτωση.
Ο κ. van der Meer ανέφερε από την πλευρά του ότι γίνονται προσπάθειες
για την προσέλκυση ιδιωτικών αεροσκαφών στην Κύπρο, καθώς η εταιρεία
έχει αντιληφθεί το υψηλό επίπεδο ποιότητας και απαιτήσεων της υπηρεσίας
αυτής. Είπε επίσης ότι υπάρχουν σχέδια για τη δημιουργία περιορισμένης
πίστας ταχύτητας, με στόχο την οικονομική αξιοποίηση του χώρου.
Σε ερώτηση για το κατά πόσο η Κύπρος μπορεί να καταστεί κόμβος για την
επιβατική κίνηση στην ευρύτερη περιοχή, ο κ. van der Meer είπε ότι
πρέπει να συντρέχουν προϋποθέσεις που η Κύπρος δεν διαθέτει, όπως η
ύπαρξη μεγάλης εταιρείας και πολυπληθούς επιβατικού κοινού, ή η επένδυση
σε μια αεροπορική εταιρεία εκ μέρους ενός πλούσιου ιδιοκτήτη, όπως
έγινε στο Ντουμπάι.
Είπε τέλος ότι η Κύπρος είναι ένα σχετικά μικρό νησί με περιορισμένο
πληθυσμό και ανέφερε ότι σκοπός είναι να καταστούν τα αεροδρόμια της
χώρας επιτυχημένοι τουριστικοί προορισμοί.
"της Λάρνακας και της Πάφου
, ενώ κατά το ίδιο διάστημα πραγματοποιήθηκαν
320 χιλιάδες πτήσεις.
Με αφορμή τη συμπλήρωση πέντε χρόνων διαχείρισης
των κυπριακών αερολιμένων από την Hermes Airports, η εταιρεία διοργάνωσε
το μεσημέρι συνέντευξη Τύπου, σε ξενοδοχείο της Λευκωσίας, στην
παρουσία της Υπουργού Συγκοινωνιών και Έργων, Ερατώ Κοζάκου Μαρκουλλή.
Παρόντες στη διάσκεψη Τύπου ήταν και ο Πρόεδρος του Διοικητικού
Συμβουλίου της Hermes Airports Νίκος Σιακόλας, ο Πρώτος Εκτελεστικός
Διευθυντής της εταιρείας Alfred van der Meer, καθώς και ο νέος Πρόεδρος
της εταιρείας από την 1η Ιουλίου, Ιάκωβος Ιακώβου.
Όπως ανέφερε ο κ. van der Meer, κατά το 2011 υπήρξε αύξηση κατά 5% στην
επιβατική κίνηση, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, παρά τις δυσκολίες
που υπάρχουν τόσο με τις αεροπορικές εταιρείες, όσο και λόγω της μείωσης
της κίνησης από τη Βρετανία, της κρίσης στην Ελλάδα και στην ευρύτερη
περιοχή της Μέσης Ανατολής. Πρόσθεσε επίσης ότι υπήρξαν κάποιες
εβδομάδες, όπου η άνοδος αυτή έφθασε μέχρι και το 8%.
Τα τελευταία χρόνια, ανέφερε, η εταιρεία κατάφερε να σταθεροποιήσει την
τουριστική κίνηση προς την Κύπρο και εξέφρασε την πεποίθησή του ότι αυτό
θα συνεχιστεί και στο μέλλον.
Ο κ. van der Meer αναφέρθηκε στην προσφορά των δύο αεροδρομίων στον τόπο
και μίλησε για την κοινή προσπάθεια που καταβάλλεται με την Κυβέρνηση
και τους εμπλεκόμενους φορείς για την προσέλκυση νέων αεροπορικών
εταιρειών στην Κύπρο, μέσω της παροχής εμπορικών κινήτρων.
Είπε επίσης ότι η Hermes έχει καταβάλει μέχρι τώρα στην Κυβέρνηση 200
εκατ. ευρώ σε τέλη αεροδρομίου, ενώ πρόσθεσε ότι εφόσον επιβεβαιωθούν οι
προβλέψεις σχετικά με την τουριστική κίνηση, κατά το 2031 το ποσό που
θα έχει καταβληθεί προς το κράτος θα ανέρχεται σε 1,7 δις ευρώ ή σε 42
εκ. ευρώ το μήνα.
Ανέφερε ακόμη ότι οι Κύπριοι νιώθουν περήφανοι για τα νέα αεροδρόμια της
χώρας, ενώ πρόσθεσε ότι υπάρχει και διεθνής αναγνώριση για τις
παρεχόμενες υπηρεσίες στα αεροδρόμια και την ασφάλεια των πτήσεων, κάτι
που, όπως είπε, αποτελεί διαφήμιση για τον τουρισμό του τόπου.
Επίσης, συμπλήρωσε ότι το διεθνές αεροδρόμιο Λάρνακας έχει τη δυνατότητα
να εξυπηρετεί πέραν των 7,5 εκατ. επιβατών το χρόνο, ενώ ο αντίστοιχος
αριθμός για την Πάφο ανέρχεται ετησίως σε 2,7 εκατ. επιβάτες.
Είπε επίσης ότι για την εταιρεία, στοίχημα αποτελεί η αξιοποίηση του
ανοίγματος σε νέες αγορές, προς τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και τη
Μέση Ανατολή, όπως έγινε με τη Ρωσία. Για τη Μέση Ανατολή, είπε ότι
προσφέρει δυνατότητες για μεγάλη ώθηση στον κυπριακό τουρισμό, παρά τις
δυσκολίες που υπάρχουν στις χώρες αυτές.
Αναφερόμενος στις εταιρείες χαμηλού κόστους, είπε ότι αποτελούν μεγάλη
ευκαιρία για τον τουρισμό της Κύπρου και συμπλήρωσε ότι οι εταιρείες
αυτές ήρθαν για να μείνουν στην Κύπρο. «Πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτές
τις εταιρείες χαμηλού κόστους στην Κύπρο, γιατί μέχρι στιγμής έχουν
παρουσιάσει ένα πολύ επιτυχημένο μοντέλο διαχείρισης αερομεταφορών» είπε
ο κ. van der Meer.
Ο κ. Σιακόλας, στην ομιλία του, αναφέρθηκε στο ιστορικό των
διαπραγματεύσεων με την Κυβέρνηση και τις εμπλεκόμενες εταιρείες που
οδήγησε στην κοινοπραξία και την κατασκευή των δύο αεροδρομίων στη
Λάρνακα και την Πάφο.
Είπε ότι χάρη στη μεθοδικότητα και την καλή οργάνωση από πλευράς τόσο
της Κυβέρνησης όσο και της Hermes, τα έργα παραδόθηκαν εντός
χρονοδιαγραμμάτων και μένοντας στα όρια του προϋπολογισμού, χωρίς η
Κυβέρνηση της Κύπρου να καταβάλλει ούτε ένα ευρώ.
Συμπλήρωσε ότι τα δύο έργα είναι πολύ σημαντικά για τον τόπο, καθώς λόγω
του νησιωτικού χαρακτήρα της χώρας, η αεροπορική κίνηση είναι αναγκαία
για την επιβίωση της Κύπρου.
Ο κ. Σιακόλας ανέφερε επίσης ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατία Δημήτρης
Χριστόφιας και τα εμπλεκόμενα Υπουργεία Οικονομικών, Συγκοινωνιών και
Εμπορίου εισάκουσαν την παράκληση της εταιρείας για μια κοινή προσπάθεια
στην παροχή εμπορικών κινήτρων, ώστε να αυξηθεί η τουριστική κίνηση
προς την Κύπρο.
Συμπλήρωσε ότι η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε όταν έγιναν αντιληπτές οι
δυσκολίες της Eurocypria και οι δυσμενείς επιπτώσεις για τα αεροδρόμια
και την οικονομία της Κύπρου. Παρά το κλείσιμό της εταιρείας, είπε, η
επιβατική και τουριστική κίνηση δεν μειώθηκε, αλλά αντίθετα αυτή τη
στιγμή παρουσιάζει αύξηση.
Αναφορικά με τα εμπορικά κίνητρα για την αύξηση της τουριστικής κίνησης
στο αεροδρόμιο της Πάφου, ο κ. Σιακόλας είπε ότι επιτεύχθηκε η δέσμευση
μιας εταιρείας για μεταφορά 500 χιλιάδων τουριστών το χρόνο, για
διάστημα πέντε ετών, από αεροδρόμια που δεν υπήρχε προηγουμένως σύνδεση.
Συμπλήρωσε επίσης ότι αναμένονται καλύτερα αποτελέσματα εντός του 2012,
με την προσθήκη και νέων αεροπορικών συνδέσεων με το Ιράν, τη Νότια
Ευρώπη και τη Βρετανία.
Ο κ. Σιακόλας ανέφερε τέλος ότι από την 1η Ιουλίου, νέος Πρόεδρος της
εταιρείας αναλαμβάνει ο κ. Ιακώβου, ενώ με απόφαση του Διοικητικού
Συμβουλίου ο ίδιος παραμένει ισόβιος Πρόεδρος της Hermes Airports.
Η Υπουργός Συγκοινωνιών και Εργων Ερατώ Κοζάκου Μαρκουλλή συνεχάρη στο
χαιρετισμό της την Hermes και τον Πρόεδρό της Νίκο Σιακόλα, για την
επιτυχή λειτουργία των κυπριακών αερολιμένων τα τελευταία 5 χρόνια, παρά
τη δύσκολη οικονομική περίοδο που διέρχεται η παγκόσμια κοινότητα.
Η επιτυχία αυτή, συμπλήρωσε η Υπουργός, είναι το αποτέλεσμα συνεχούς και
επίπονης δουλειάς που διεξάγεται υπό την ευθύνη του Υπουργείου
Συγκοινωνιών, μιας ομάδας λειτουργών του κράτους, σε συνεργασία με άλλες
υπηρεσίες, εκπροσώπους διαφόρων φορέων που εμπλέκονται και
δραστηριοποιούνται στο χώρο των αερομεταφορών, καθώς και των στελεχών
και εργαζομένων της Hermes.
«Σε περιόδους όπου η δημοσιονομική στενότητα είναι ένα σοβαρό πρόβλημα
για την εξέλιξη των αναπτυξιακών υποδομών, η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης
της ανάπτυξης των Αερολιμένων Λάρνακας και Πάφου αποτελεί ένα μεγάλο
βήμα στην προετοιμασία μας για τη μελλοντική ανάπτυξη του νησιού μας»
είπε η κ. Μαρκουλλή.
Συμπλήρωσε ότι το εγχείρημα της σύμπραξης του δημόσιου με τον ιδιωτικό
τομέα που εφαρμόστηκε για την ανάπτυξη των αερολιμένων Λάρνακας και
Πάφου αποτελεί καθοριστικό σταθμό για κατασκευή έργων υποδομής στο νησί.
Η έγκαιρη ολοκλήρωση της πρώτης φάσης των κατασκευαστικών εργασιών και η
επιτυχής λειτουργία τους, συνέχισε, αποτελεί πρότυπο που ενθαρρύνει την
προσπάθεια για ανάπτυξη της συνεργασίας και αναδεικνύει τη δυνατότητα
για σύμπραξη δημόσιων φορέων, τοπικής αυτοδιοίκησης και ιδιωτικής
πρωτοβουλίας με στόχο την ικανοποίηση αναγκών του πολίτη.
Η κ. Μαρκουλλή ανέφερε εξάλλου ότι οι κυπριακοί αερολιμένες βρίσκονται
σε πορεία ανάκαμψης από την οικονομική κρίση. Πρόσθεσε ότι η μέχρι
στιγμής αύξηση της τάξης του 6,5% σε σχέση με την περσινή χρονιά, είναι
αποτέλεσμα συνδυασμού της οικονομικής ανάκαμψης, της προσέλκυσης νέων
αεροπορικών εταιρειών και αεροπορικής σύνδεσης με νέους προορισμούς
καθώς και της αυξημένης τουριστικής κίνησης .
Συμπλήρωσε ότι αυτό αντανακλά τη σκληρή δουλειά που συντελείται από
όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στον τομέα των Αερομεταφορών και του
Τουρισμού. Είπε επίσης ότι αναμένεται περαιτέρω αύξηση της επιβατικής
και εμπορευματικής κίνησης των αερολιμένων, με βάση τα θετικά δεδομένα
αλλά και λόγω της επικείμενη ανάπτυξης του εμπορευματικού σταθμού, που
αναμένεται να ξεκινήσει εντός του έτους.
Για τις εταιρείες χαμηλού κόστους, η κ. Μαρκουλλή είπε ότι το μοντέλο
αυτό έχει γνωρίσει σημαντική ανάπτυξη κατά την τελευταία δεκαετία, ενώ
είπε ότι ακόμα και εν μέσω οικονομικής κρίσης, οι εταιρείες χαμηλού
κόστους συνέχισαν να εμφανίζουν θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, και να
επεκτείνουν το δίκτυο τους σε νέους προορισμούς.
«Πιστεύουμε ότι η συντονισμένη προσπάθεια και η παροχή κινήτρων που
προωθείται από το Κράτος, τη Hermes και άλλους φορείς για την προσέλκυση
νέων αεροπορικών εταιρειών, αλλά και το άνοιγμα σε νέες τουριστικές
αγορές, θα αποδώσει καρπούς αυξάνοντας την αεροπορική κίνηση και
τονώνοντας την οικονομική δραστηριότητα στο νησί» είπε η Υπουργός.
Η κ. Μαρκουλλή συνεχάρη επίσης τον κ. Σιακόλα για την επιμονή του στη
συνεχή αναβάθμιση και βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχονται στους χώρους
των αερολιμένων.
Είπε ότι η ανακήρυξη του ως Επίτιμου Προέδρου της Hermes, μετά από μια
δεκαετία γόνιμης προσφοράς, αποτελεί έμπρακτη αναγνώριση της προσφοράς
του και εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι θα συνεχίσει να προσφέρει τις
υπηρεσίες του.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο κ. Σιακόλας είπε ότι τα έργα
υποδομής στη Λάρνακα που έχουν αποφασιστεί από το Διοικητικό Συμβούλιο
της εταιρίας αφορούν σε έναν αποθηκευτικό χώρο transit cargo ύψους 15
εκ. ευρώ και μια «έπαυλη καυσίμων» για το σύγχρονο ανεφοδιασμό των
αεροσκαφών, ύψους 38 εκ. ευρώ. Είπε ότι η εταιρία και για τα δύο έργα
βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας των συμβολαίων, ενώ πρόσθεσε ότι
προγραμματίζεται και η κατασκευή μεγάλου σταθμού ανεφοδιασμού καυσίμων
σε Λάρνακα και Πάφο.
Ερωτηθείς σχετικά με την κατασκευή ξενοδοχείου στο αεροδρόμιο της
Λάρνακας, ο κ. Σιακόλας επανέλαβε την παράκλησή του προς την Κυβέρνηση,
ώστε να επιτρέψει τη δημιουργία καζίνο εντός του ξενοδοχείου, που θα
χρησιμοποιείται από μη Κύπριους επισκέπτες. Ανέφερε ότι σέβεται τις
απόψεις του Προέδρου της Δημοκρατίας πάνω στο θέμα, αλλά συμπλήρωσε ότι
αποτελεί μια αναγκαία ψυχαγωγία που θα βοηθήσει τον τουρισμό και τα
εισοδήματα του κράτους.
«Νομίζω ότι θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε με το ξενοδοχείο» είπε ο κ.
Σιακόλας, καθώς και με τη δημιουργία ενός ψυχαγωγικού και εμπορικού
κέντρου στην περιοχή του νέου αεροδρομίου της Πάφου. Συμπλήρωσε ότι το
κόστος των έργων αυτών, όταν ολοκληρωθούν θα είναι της τάξης των 200
εκατ. ευρώ ενώ είπε ότι η συζήτηση με την Κυβέρνηση και το Υπουργείο
Οικονομικών συνεχίζεται.
Επίσης ανέφερε ότι η Hermes συνεχίζει να ενδιαφέρεται για τη δημιουργία
μονάδας φωτοβολταϊκών με στόχο την παραγωγή ρεύματος και την κάλυψη
μέρους των αναγκών του αεροδρομίου.
Σε ερώτηση για τις επιπτώσεις από ενδεχόμενη κατάρρευση των Κυπριακών
Αερογραμμών, ο κ. Σιακόλας είπε ότι η Hermes υποστηρίζει τη συνέχιση της
λειτουργίας της αεροπορικής εταιρείας, ενώ είπε ότι υπάρχουν τρόποι για
να αντιμετωπιστεί το ακραίο σενάριο με τη χαμηλότερη δυνατή επίπτωση.
Ο κ. van der Meer ανέφερε από την πλευρά του ότι γίνονται προσπάθειες
για την προσέλκυση ιδιωτικών αεροσκαφών στην Κύπρο, καθώς η εταιρεία
έχει αντιληφθεί το υψηλό επίπεδο ποιότητας και απαιτήσεων της υπηρεσίας
αυτής. Είπε επίσης ότι υπάρχουν σχέδια για τη δημιουργία περιορισμένης
πίστας ταχύτητας, με στόχο την οικονομική αξιοποίηση του χώρου.
Σε ερώτηση για το κατά πόσο η Κύπρος μπορεί να καταστεί κόμβος για την
επιβατική κίνηση στην ευρύτερη περιοχή, ο κ. van der Meer είπε ότι
πρέπει να συντρέχουν προϋποθέσεις που η Κύπρος δεν διαθέτει, όπως η
ύπαρξη μεγάλης εταιρείας και πολυπληθούς επιβατικού κοινού, ή η επένδυση
σε μια αεροπορική εταιρεία εκ μέρους ενός πλούσιου ιδιοκτήτη, όπως
έγινε στο Ντουμπάι.
Είπε τέλος ότι η Κύπρος είναι ένα σχετικά μικρό νησί με περιορισμένο
πληθυσμό και ανέφερε ότι σκοπός είναι να καταστούν τα αεροδρόμια της
χώρας επιτυχημένοι τουριστικοί προορισμοί.