Σάββατο, 25 Ιουνίου 2011

Το Διαδίκτυο παίρνει τη σκυτάλη από τα παραδοσιακά ΜΜΕ

Το Διαδίκτυο παίρνει τη σκυτάλη από τα παραδοσιακά ΜΜΕΤο προτιμούν οι δάσκαλοι για τη διδασκαλία στην τάξη...






Διαδίκτυο, ηλεκτρονικοί υπολογιστές και ψηφιακές συσκευές παίρνουν τη σκυτάλη από τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, όπως η τηλεόραση και ο Τύπος και κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των δασκάλων για τη διδασκαλία των ΜΜΕ στη τάξη.



Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα έρευνας για την «Παιδεία στα Μέσα» στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, η οποία πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονικά μέσω των εγγεγραμμένων χρηστών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, του εκπαιδευτικού κλειστού δικτύου του υπουργείου Παιδείας, ενώ τα στοιχεία επεξεργάστηκε το Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων.



Σύμφωνα με την πρώτη επεξεργασία των αποτελεσμάτων της έρευνας, οι εκπαιδευτικοί τάσσονται υπέρ της εισαγωγής μιας διδακτικής ενότητας για την «Παιδεία στα Μέσα» στην ατζέντα των μαθημάτων σε ποσοστό μεγαλύτερο του 80%.



Η πρωτιά του διαδικτύου και των Η/Υ καταγράφεται ως προς την πρόσβαση (19,45%) και τη χρήση (59,26%) στα μέσα επικοινωνίας από το σπίτι με 49,38% των εκπαιδευτικών να δηλώνουν ότι έχουν άριστες δεξιότητες χρήσης.

Ιδιαίτερη προτίμηση συγκεντρώνει και ο Τύπος που έρχεται δεύτερος στις προτιμήσεις των εκπαιδευτικών (35,80%) αλλά και ο κινηματογράφος τρίτος, με ποσοστό 28,40%. H τηλεόραση, αν και τυγχάνει ευρείας πρόσβασης, έρχεται τέταρτη στις προτιμήσεις των δασκάλων με ποσοστό 24,69%.



Οι H/Υ και τα Κλειστά Εκπαιδευτικά Δίκτυα είναι στην κορυφή των προτιμήσεων (80%) και στο σχολείο, με το 48,15% να δηλώνει ότι τα χρησιμοποιεί (μαζί με τον κινηματογράφο) 2 με 3 φορές την εβδομάδα και το 39,51% σε καθημερινή βάση, συναντώντας τη θετική ανταπόκριση των μαθητών που συμμετέχουν ενεργά (60,49%).



Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών θεωρούν πολύ σημαντική τη διδασκαλία της Παιδείας στα Μέσα στο σχολείο (76,54%), στα οποία αναφέρονται είτε διαθεματικά μέσω άλλων διδακτικών αντικειμένων (41,98%) είτε αυθόρμητα, μέσω συζήτησης (25,93%). Ταυτόχρονα, το 92,59% δηλώνει πως θα ήθελε περισσότερο υλικό, κατάλληλα διαμορφωμένο (ανά μέσο και ανά βαθμίδα εκπαίδευσης), με επιστημονικά ελεγμένα κριτήρια για τη διδασκαλία της Παιδείας στα Μέσα στην τάξη.



Η έρευνα αποτελεί την πρώτη, εθνική καταγραφή για την «Παιδεία στα Μέσα» (media literacy) στην τυπική εκπαίδευση, με στόχο την αποκρυπτογράφηση της στάσης, της γνώσης και της προσωπικής εμπειρίας των εκπαιδευτικών, οι οποίοι καλούνται με τη σειρά τους να διαπαιδαγωγήσουν τους ανήλικους χρήστες των ΜΜΕ.