. Την ώρα όµως που όλο και περισσότερες πόλεις σχεδιάζουν ποδηλατόδροµους, τίποτε δεν σηµατοδοτεί εντονότερα την ολική επα ναφορά του ποδηλάτου από την κατασκευή της πρώτης οδού ταχείας κυκλοφορίας αποκλειστικά για ποδηλάτες. Το µήκος της θα φτάνει τα εξήντα χιλιόµετρα και θα ενώνει το Ντόρτµουντ µε το Ντούισµπουργκ, τα δυο πολυπληθή αστικά κέντρα της κοιλάδας του Ρουρ.
Η επιλογή δεν έγινε τυχαία από τις γερµανικές αρχές και δεν υπακούει σε καµιά µόδα, αλλά στην ανάγκη να λυθεί ένα κυκλοφοριακό πρόβληµα. Η Βόρεια Ρηνανία - Βεστφαλία είναι το πολυπληθέστερο γερµανικό κρατίδιο και το πιο ευάλωτο στα µποτιλιαρίσµατα. Η οδός ταχείας κυκλοφορίας για ποδήλατα θα έχει πλάτος πέντε µέτρα, θα είναι διπλής κατεύθυνσης και θα εκτείνεται ως επί το πλείστον παράλληλα µε την άουτοµπαν Α40 που συνδέει το Ντόρτµουντ µε το Ντούισµπουργκ και αποκαλείται «η άουτοµπαν των σαλιγκαριών» λόγω των συχνών µποτιλιαρισµάτων.
Η Radler B-1, όπως αναµένεται να ονοµαστεί, ελπίζεται ότι θα αποσυµφορήσει την άουτοµπαν και τις ουρές χιλιοµέτρων που σχηµατίζονται από τους γερµανούς οδηγούς. Οπως µπορεί να υποθέσει κανείς, σηµαντικά θα είναι τα οφέλη και για το περιβάλλον – ειδικά σε µια περιοχή που επιβαρύνεται από τη βαριά γερµανική βιοµηχανία.
Το σχέδιο δεν θα µείνει για πολύ στα χαρτιά.
Ο τοπικός υπουργός Μεταφορών, ο σοσιαλδηµοκράτης Χάρι Βοϊγκτσµπέργκερ, ζήτησε από την αρµόδια υπηρεσία του κρατιδίου να προχωρήσει στη σύνταξη µελέτης µε το προβλεπόµενο κόστος και τα πιθανά τεχνικά προβλήµατα που θα προκύψουν κατά την κατασκευή. Η RadlerB-1 θαστρωθεί όλη µε άσφαλτο, δεν θα έχει κλίση σε κανένα σηµείο της, ούτε κλειστές στροφές. Οι διασταυρώσεις θα περιοριστούν στις απολύτως απαραίτητες, ενώ θα καθ’ όλο το µήκος θα υπάρχει φωτισµός. «Είναι µοναδικό σχέδιο στο είδος του», δηλώνει στην εφηµερίδα «Λα Ρεπούµπλικα» ο Γιενς Χάπκε, επικεφαλής της οµάδας που έχει αναλάβει την εκπόνηση της µελέτης.
«Κατά µήκος του δρόµου που ενώ νει τις δυο πόλεις ζουν τουλάχιστον δυο εκατοµµύρια άνθρωποι, πολλοί από τους οποίους προτιµούν να χρησιµοποιούν το ποδήλατό τους παρά το αυτοκίνητο για να µετακινηθούν», προσθέτει. Μήπως πρόκειται για ένα ουτοπικό σχέδιο; «Καθόλου», απαντά ο ίδιος. Το κυκλοφοριακό πρόβληµα στην κοιλάδα έχει λάβει τέτοιες διαστάσεις που πρέπει να βρεθεί οπωσδήποτε ένας τρόπος να αποσυµφορηθεί η κίνηση στα 340 χλµ. που καταλαµβάνουν συνολικά οι αυτοκινητόδροµοι. Σύµφωνα µε εκτιµήσεις του υπουργείου Μεταφορών του κρατιδίου, η µέση ωριαία ταχύτητα στην άουτοµπαν έχει κατεβεί στα 31 χιλιόµετρα την ώρα, όταν ο πανεθνικός µέσος όρος είναι τα 51,3 χιλιόµετρα. Το κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας - Βεστφαλίας έχει επενδύσει ήδη 1,4 δισ. ευρώ στους ποδηλατόδροµους, το συνολικό µήκος των οποίων φτάνει πλέον τα 7.700 χιλιόµετρα.