Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011

Σόφο: Τίποτα αν δεν δουλέψεις

http://www.onsports.gr/media/k2/items/cache/2b7956537374f3dede63c48c9a102f72_L.jpg?timestamp=1308564477Το γεγονός ότι βάδιζε σε λάθος δρόμο παραδέχθηκε…


σε συνέντευξή του ο σέντερ της Μακάμπι, Σοφοκλής Σχορτσανίτης.




Αναλυτικά τα όσα είπε ο 26χρονος σέντερ στην εφημερίδα «Θεσσαλονίκη»:

Ολοκληρώθηκε μια χρονιά άκρως πετυχημένη με τη Μακάμπι. Υπογράφοντας εκεί το καλοκαίρι περίμενες ότι θα είχε τέτοια εξέλιξη η χρονιά;

Ήξερα ότι είχα σκοπό να δουλέψω, γιατί η κατάσταση που επικρατούσε γύρω από το όνομά μου δεν ήταν η καλύτερη, ήθελα να βρεθώ κάπου για να δουλέψω. Ήθελα να συνεργαστώ κάποια στιγμή και με τον κόουτς Μπλατ, που με βοήθησε αρκετά μέσα στη χρονιά. Καταφέραμε να φτάσουμε μέχρι τον τελικό της Ευρωλίγκας, πετύχαμε κάποιους στόχους με μια καινούργια ομάδα.

Και με παίκτες άγνωστους σχετικά στο υψηλό επίπεδο της Ευρωλίγκας...

Ήταν άγνωστοι, αλλά ήταν καλοί. Ήμασταν ένα πολύ καλό γκρουπ, το οποίο δούλεψε πολύ καλά μέσα στη χρονιά και καταφέραμε να φτάσουμε όσο πιο ψηλά γινόταν. Πετυχημένη χρονιά δεν είναι μόνο λόγω τίτλων, αλλά και γιατί μπόρεσα να βγάλω τη χρονιά καλά, δουλεύοντας μέσα στο γήπεδο, μη χάνοντας κανέναν αγώνα. Αυτό είχε μεγάλη σημασία για μένα...

Είπες ότι είχες στο μυαλό σου τη θέληση να αποκαταστήσεις το όνομά σου το περασμένο καλοκαίρι, στο οποίο ούτε ο Ολυμπιακός, ούτε ο Παναθηναϊκός έδειξαν έμπρακτο ενδιαφέρον. Αυτό πώς λειτούργησε στον Σοφοκλή εκείνες τις μέρες;

Αυτό με βοήθησε να ξυπνήσω και να δω ότι χρειάζεται δουλειά και προσπάθεια και ότι βάδιζα στον λάθος δρόμο όλον αυτόν το καιρό. Τώρα το έχω συνειδητοποιήσει. Από τότε που γύρισα από το Ισραήλ δεν έχω σταματήσει να προπονούμαι, δουλεύω σκληρά για την προετοιμασία της επόμενης χρονιάς. Είμαι πια αρκετά συνειδητοποιημένος και ξέρω ότι δεν σου δίνεται τίποτα, χωρίς να δουλέψεις για να το κερδίσεις.

Πού θα παίζεις του χρόνου;

Έχω συμβόλαιο με την Μακάμπι και δεν θέλω να αλλάξει κάτι, αλλά ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να σου φέρει η επόμενη μέρα.

Πώς ήταν η ζωή στο Τελ Αβίβ εκτός μπάσκετ; Πώς το βίωσες εσύ;

Εκτός μπάσκετ δεν έκανα τίποτα. Ήμουν στο σπίτι, δεν έβγαινα. Ο περισσότερος κόσμος λέει ότι είμαι επιρρεπής σε κάποια πράγματα και προσπάθησα να μείνω συγκεντρωμένος στο μπάσκετ, καθόμουν μέσα στο σπίτι. Προσπάθησα να κάνω τα πιο απλά πράγματα. Δεν χρειαζόταν να βγω έξω, γιατί περνούσα καλά μέσα στο γήπεδο και τα αποδυτήρια με τους συμπαίκτες μου. Δεν αισθάνθηκα την ανάγκη να κάνω κάτι παραπάνω για να περάσω καλά.

Αυτή τελικά ήταν η διαφορά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Δεν ένιωθες καλά μέσα στο παρκέ και προσπαθούσες να βρεις άλλες διεξόδους;

Μπορεί να ήταν και αυτό, αλλά ο λόγος που μπορεί να μην ένιωθα καλά μέσα στο παρκέ αφορούσε και μένα προσωπικά. Είναι πολύ δύσκολο να ευχαριστηθείς κάτι, όταν δεν έχεις προπονηθεί αρκετά και σκέφτεσαι πώς θα βγάλεις το επόμενο τρέξιμο, την επόμενη φάση, ώστε να απολαμβάνεις το παιχνίδι. Αυτήν τη στιγμή, αυτό κατάφερα να κάνω. Απολαμβάνω το παιχνίδι, απολαμβάνω κάθε στιγμή...

Είδαμε επιτέλους τι μπορεί να κάνει ο Σοφοκλής όταν βρίσκεται για πολλή ώρα στο παρκέ. Είχες και ρόλο και νούμερα καλά και είδαμε ότι είσαι παίκτης υψηλού επιπέδου...

Στη Μακάμπι ήμασταν πολύ καλό γκρουπ. Ο κόουτς με εμπιστευόταν, ήθελα να ανταποδώσω αυτήν την εμπιστοσύνη μέσα στο γήπεδο. Οι συμπαίκτες μου ήταν δίπλα μου, με πίεζαν και οι ίδιοι και ήταν ευχάριστο για μένα ξέροντας ότι απολάμβαναν να με βλέπουν να κάνω ό,τι κάνω. Απολάμβανα το παιχνίδι χάρη στην ομάδα, τον προπονητή και κατάφερα να καταλάβω το πιο απλό πράγμα: με τη δουλειά όλα τα άλλα έρχονται και έτσι είδα το παιχνίδι διαφορετικά από ό,τι το έβλεπα.

Τι διαφορετικό έκανε ο Ντέιβιντ Μπλατ;

Με εμπιστεύτηκε. Είχε υψηλές απαιτήσεις από μένα. Μ' έβαζε να κάνω πράγματα που δεν είχα συνηθίσει να κάνω στο παρελθόν, δουλέψαμε πολύ σκληρά μέσα στο γήπεδο. Μέσα από αυτήν τη λογική είχα αποτελέσματα, γιατί έπαιζα καλύτερα και ήθελα να δουλέψω ακόμα πιο πολύ. Ήταν ένας κύκλος αυτό όλο.

Βοήθησαν και τα αποτελέσματα;

Ακριβώς... Χαιρόμουν με τα αποτελέσματα και τις νίκες και την πορεία που κάναμε και όσο ο προπονητής μου ζητούσε περισσότερα πράγματα, τόσο ανέβαινε η αυτοπεποίθησή μου και η όρεξή μου για δουλειά. Μου συμπεριφέρθηκε σαν όλους τους άλλους και δεν μου έδειξε να καταλάβω πως δεν πρέπει απλώς να είμαι στο γήπεδο, αλλά μπορώ να δώσω κι άλλα πράγματα. Κέρδισα τον σεβασμό από τους συμπαίκτες μου και έτσι ευχαριστιόμουν το παιχνίδι περισσότερο.

Τα έχεις αφήσει όλα πίσω σου; Είναι παρελθόν όλα όσα σε ταλαιπώρησαν, βλέποντας τη φετινή σου χρονιά με τη Μακάμπι;

Το θέμα είναι ότι κανείς άλλος παίκτης δεν έχει βρεθεί στη δική μου θέση. Τόσο χαμηλά και τόσο άσχημα όσο εγώ... Είχα περάσει μια καλή χρονιά με τον Ολυμπιακό, μετά είχα άλλες τρεις στις οποίες δεν υπήρχε ο Σοφοκλής ως επαγγελματίας μπασκετμπολίστας, έχω δει πώς είναι αυτό και έχω δει πόσο χαρούμενος είμαι κάνοντας τα απλά πράγματα, δουλεύοντας μέσα στο γήπεδο, όσο πιο σκληρά γίνεται, προσέχοντας τον εαυτό μου και το σώμα μου. Είδα, ότι έτσι περνούσα πολύ καλύτερα σε σχέση με τις στιγμές που έβγαινα έξω και έκανα τα λάθη που έκανα.

Τεχνικά βελτιώθηκες στη Μακάμπι; Για παράδειγμα είδαμε έναν Σχορτσανίτη να είναι εύστοχος στις βολές.

Πραγματικά στις βολές με βοήθησε ο κόουτς Μπλατ. Δεν μπορώ να πω ότι βελτιώθηκα, περισσότερο ήταν το θέμα της προπόνησης και του να γυμνάσω το σώμα μου. Ήξερα τι έπρεπε να κάνω, από τις εμπειρίες που είχα με παίκτες όπως τον Παπαδόπουλο, τον Διαμαντίδη, τον Αλβέρτη. Μην έχοντας την ικανότητα να αντέξω για πολλή ώρα στο παρκέ, δεν μπορούσα να τα δω και να τα αξιοποιήσω αυτά που μου έλεγαν. Αυτά τα παιδιά με μεγάλωσαν μέσα στην Εθνική ομάδα και είναι φίλοι μου. Είναι ουσιαστικά οι δάσκαλοί μου, καθηγητές μου! Τώρα είναι η ώρα να κάνω το επόμενο βήμα. Συνεχίζοντας να γυμνάζω το σώμα μου, θέλω να προσθέσω κι άλλα πράγματα στο παιχνίδι μου, το οποίο είναι πολύ περιορισμένο αυτήν τη στιγμή. Είμαι άβγαλτος ακόμα... Δεν υπάρχουν πολλά που μπορώ να κάνω, αν και είμαι αποτελεσματικός σε κάποια πράγματα.

Η καλή χρονιά σου έφερε και έναν προσωπικό τίτλο, του κορυφαίου σέντερ της Ευρωλίγκας. Πιστεύεις ότι είσαι ο καλύτερος σέντερ στην Ευρώπη;

Δεν είμαι τόσο αφελής και αγνώμων να θεωρώ ότι με μια χρονιά έχουν αλλάξει όλα. Έχω μια εικόνα πίσω μου που πρέπει να κλείσει και χρειάζονται πολλά χρόνια δουλειάς με πολλή αφοσίωση και συγκέντρωση. Αν το πιστεύω θα πρέπει να το κάνω και του χρόνου και του παραχρόνου και για πολλά χρόνια. Έχω αφήσει πολύ χρόνο να χαθεί, νομίζοντας ότι είμαι παίκτης υψηλού επιπέδου. Δεν είμαι. Έχω πολλά να διορθώσω, είναι περιορισμένο το παιχνίδι μου και πρέπει να δουλέψω πολύ για να καταφέρω να κάνω πράγματα που έχουν κάνει κορυφαίοι ψηλοί για χρόνια, με πολύ μεγάλη συνέπεια.

Στην Ελλάδα θα επιστρέψεις;

Είμαι καλά στο Ισραήλ, χρειάζομαι το κατάλληλο περιβάλλον για μένα και εκεί το βρήκα. Αν είμαι αρκετά ώριμος, ώστε να γυρίσω πίσω και να κάνω τα ίδια δεύτερη χρονιά με τη Μακάμπι, αυτό δεν το ξέρουμε. Πιστεύω ότι είμαι. Έχω συνειδητοποιήσει πόσο πολύ μου αρέσει το μπάσκετ, πόσο το αγαπώ και πως θα το απολαμβάνω όσο πιο πολύ γίνεται, μέσα από τη σκληρή δουλειά.

Πώς βλέπεις την Εθνική ομάδα και τις απουσίες που θα υπάρχουν σε μια προσπάθεια που έχει διπλό στόχο, γιατί μέσα από το Ευρωμπάσκετ δίνεται και η πρόκριση στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου;

Θα είναι περίεργα. Μια περίεργη κατάσταση. Η Εθνική έχει έναν συγκεκριμένο κορμό, έχουμε και παιδιά από πίσω να συμπληρώσουν... Θα δούμε. Υπάρχει καινούργιος προπονητής, καινούργια ομάδα, αλλά το θέμα είναι ότι με αυτήν τη λογική πήγαμε και στο Ευρωμπάσκετ της Πολωνίας το 2009 και βγήκαμε τρίτοι. Ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται...

Την ώρα που η Εθνική χάνει παίκτες, οι Ισπανοί θα είναι πλήρεις, ίσως παίξει και ο Νοβίτσκι...

Είναι μια δύσκολη κατάσταση, γιατί ενώ εμείς χάνουμε παίκτες, οι άλλοι θα είναι ενισχυμένοι. Η Αγγλία θα φέρει τους παίκτες από το ΝΒΑ, η Γαλλία θα έρθει πλήρης, θα είναι δύσκολο Ευρωμπάσκετ.

Αναμένεται να έχεις αναβαθμισμένο ρόλο, όπως και στη Μακάμπι. Σου αρέσει αυτό;

Μου αρέσει, αλλά ακόμα δεν ξέρω τον ρόλο που θα μου αναθέσει ο κόουτς Ζούρος.

Στο μυαλό σου ποιος είναι ο ρεαλιστικός στόχος της Εθνικής;

Η πρόκριση στους Ολυμπιακούς Αγώνες, γιατί είναι μια τελείως καινούργια κατάσταση, αν και δεν είμαστε ποτέ ικανοποιημένοι σαν Έλληνες. Θα τα δώσουμε όλα για όλα, θα παλέψουμε. Εμείς πάντα προσπαθούμε για το καλύτερο, έχουμε καταφέρει να κάνουμε επιτυχίες σαν Εθνική ομάδα και πάντα κάθε φορά παλεύουμε για μία ακόμα.

Μίλησες για τον Διαμαντίδη. Τον έχεις ζήσει και ως αντίπαλο και ως συμπαίκτη στο υψηλότερο επίπεδο. Ποια είναι η άποψή σου;

Στον Ηρακλή έδειξε ότι είναι ηγέτης. Τότε, ήταν ένα παιδί με τρομερές ικανότητες, αλλά πηγαίνοντας στον Παναθηναϊκό άρχισε να αλλάζει και άρχισε να γίνεται πιο ισχυρή προσωπικότητα μέσα στο γήπεδο. Στο Μουντομπάσκετ της Τουρκίας ήταν μέρα με τη νύχτα. Ένα ισχυρό κομμάτι της ομάδας. Ήταν αυτός μπροστά και ακολουθούσαμε όλοι οι άλλοι... Ήξερε πώς να σου μιλήσει, ήξερε ακριβώς τι έπρεπε να σου πει, πώς να σε ηρεμήσει, έβλεπε το παιχνίδι και ήξερε ακριβώς τι έπρεπε να κάνει.

Είναι ο τέλειος συμπαίκτης;

Είναι, ακόμα κι όταν μου βάζει τις φωνές. Είναι τρομερό παιδί!

Θα λείψει από την Εθνική;

Θα λείψει, αλλά το παιδί είναι κουρασμένο, έπαιζε συνεχόμενα χρόνια και δεν υπάρχουν πολλοί που θα έκαναν αυτό που έκανε ο Δημήτρης.



onsports

"