Τρίτη, 21 Ιουνίου 2011

Οι λιγότεροι αριστούχοι «φέρνουν» πτώση βάσεων

Λιγότεροι αριστούχοι σε σχέση με πέρσι αλλά και λιγότερα γραπτά με βαθμολογίες από 15 έως 18
: Σε γενικές γραμμές αυτή η εικόνα προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία σχετικά με τις βαθμολογικές επιδόσεις των φετινών υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων, στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες το υπουργείο Παιδείας. Οι βαθμολογίες των υποψηφίων...

αναρτήθηκαν χθες στα λύκεια της χώρας και σε εξέλιξη βρίσκεται ήδη η διαδικασία συμπλήρωσης των μηχανογραφικών δελτίων με τις προτιμήσεις των παιδιών σχετικά με τις σχολές των πανεπιστημίων και ΤΕΙ.



«Βελτίωση της κλιμάκωσης»



Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, κατά μέσο όρο τα φετινά γραπτά που βαθμολογήθηκαν με άριστα (18-20) φθάνουν το 11,09%, έναντι 15,51% πέρσι, ενώ μειωμένος είναι και ο αριθμός των γραπτών με βαθμολογίες 15-18 (18,08% φέτος, από 19% πέρσι). Το υπουργείο σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι «η κλιμάκωση της βαθμολογίας έχει βελτιωθεί στα περισσότερα μαθήματα σε σχέση με το 2010 (με την έννοια ότι επιτρέπει την καλύτερη κατάταξη των υποψηφίων)». Εκπαιδευτικοί με τους οποίους επικοινώνησε η «C.P.» εξηγούσαν ότι το υπουργείο εννοεί ότι σε γενικές γραμμές δεν παρουσιάζονται «αφύσικα» φαινόμενα στις βαθμολογίες, όπως, π.χ., υπερσυγκέντρωση αριστούχων ή μεγαλύτερος του αναμενομένου αριθμός γραπτών κάτω από τη βάση, δηλαδή ότι υπάρχει μια στατιστική «κανονικότητα» στην κατανομή των βαθμολογιών.



Τα «ψηλά», τα «χαμηλά» και τα «μεσαία»



Τα μαθήματα στα οποία παρουσιάζεται ο μεγαλύτερος αριθμός αριστούχων είναι η φυσική Γενικής Παιδείας (47,27%), η χημεία-βιοχημεία Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 1 (44,97%), η ηλεκτρολογία Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 1 (41,30%) και η χημεία Θετικής Κατεύθυνσης (36,54%). Από την άλλη πλευρά, τα μαθήματα όπου συγκεντρώνονται τα περισσότερα γραπτά με βαθμολογία 0-4,9 είναι τα μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (48,37%), η φυσική Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (38,32%), η ιστορία Γενικής Παιδείας (32,44%) και τα μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 1 (24,77%). Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι τα μαθήματα στα οποία παρατηρείται «συνωστισμός» στις μεσαίες βαθμολογίες (12-14,9) είναι η νεοελληνική γλώσσα Γενικής Παιδείας (38,55%), η νεοελληνική λογοτεχνία Θεωρητικής Κατεύθυνσης (30,44%), η βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης (20,35%) και τα μαθηματικά Θετικής Κατεύθυνσης (20,14%).



Πτώση στα «φιλέτα»



Βάσει των πρώτων εκτιμήσεων εκπαιδευτικών σχετικά με την πορεία των βάσεων, φαίνεται ότι οι υψηλόβαθμες σχολές (οι αποκαλούμενες και «σχολές-φιλέτα») θα υποστούν κάποια «συμπίεση». Οι εκτιμήσεις αυτές αναφέρουν ότι στο Α’ Επιστημονικό Πεδίο θα υπάρξει ελαφρά πτώση στις υψηλόβαθμες σχολές, ενώ οι μεσαίες αναμένεται να ανεβούν και οι χαμηλόβαθμες να παραμείνουν στα περσινά επίπεδα. Στο Β’ και στο Δ’ Πεδίο αναμένεται οι υψηλόβαθμες σχολές να κινηθούν προς τα κάτω, οι μεσαίες να παραμείνουν στα περσινά επίπεδα και οι χαμηλόβαθμες να κινηθούν προς τα κάτω (κρίσιμο μάθημα θεωρούνται τα μαθηματικά). Στο Γ’ Πεδίο -όπου ούτως ή άλλως οι βάσεις είναι πολύ υψηλές- αναμένεται να καταγραφεί πτώση σε όλες τις σχολές (λόγω βιολογίας και χημείας), όπως και στο Ε’ Επιστημονικό Πεδίο, λόγω των επιδόσεων στις αρχές οικονομικής θεωρίας.



Οι βασικοί παράγοντες



Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς που επικοινώνησε η «C.P.», η φετινή διαμόρφωση των βάσεων εισαγωγής αναμένεται να επηρεαστεί από πολλούς παράγοντες. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί τόνιζαν ότι σημαντικό ρόλο στις επιλογές των υποψηφίων αναμένεται να παίξουν, πέραν αυτής καθαυτήν της βαθμολογικής τους επίδοσης, και η επί της ουσίας κατάργηση των μετεγγραφών αλλά και η επαγγελματική αποκατάσταση που οι σπουδές ενδέχεται να εξασφαλίσουν. Βεβαίως, οι εκπαιδευτικοί σημειώνουν ότι τα μηχανογραφικά θα πρέπει να συμπληρωθούν με βάση τις πραγματικές προτιμήσεις του κάθε υποψηφίου και όχι με βάση τις όποιες «έξωθεν» παρεμβάσεις, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι ο κάθε υποψήφιος θα πρέπει να συμπληρώνει το μηχανογραφικό του σαν να έχει γράψει άριστα.



Πηγή City Press