Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011

Συγχωνεύσεις σχολείων: «Πεδίο μάχης» υπουργείου-εκπαιδευτικών

Η Παιδεία έχει μετατραπεί, ξανά, σε πεδίο σύγκρουσης, μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και των φορέων των εκπαιδευτικών. Η απόφαση της ηγεσίας να εφαρμόσει το πρόγραμμα συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών ιδρυμάτων ανά την Επικράτεια έχει ανοίξει τον ασκό του Αιόλου με εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς να συμμαχούν προκειμένου να αποκρούσουν την απόφαση δηλώνοντας την αντίθεσή τους με μια σειρά δυναμικών κινητοποιήσεων.

«Οι συγχωνεύσεις σχολείων θα οδηγήσουν σε μια σειρά προβλημάτων», επισημαίνει το μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσιφάκης μιλώντας στο newsbomb.gr. «Πρακτικά αυτό σημαίνει λιγότερα σχολεία και δυσκολότερη πρόσβαση για τους μαθητές. Επιπλέον, θα δημιουργηθούν σχολεία-μεγαθήρια, τα σχολεία θα γίνουν απρόσωπα και ελλοχεύει ο κίνδυνος να αυξηθούν τα κρούσματα της σχολικής βίας. Φανταστείτε ένα σχολείο σαν ένα τεράστιο εμπορικό κέντρο! Τα σχολεία της υπαίθρου θα ερημώσουν και υπάρχει κίνδυνος μεγάλης μαθητικής διαρροής».

Ο κύριος Κοτσιφάκης, αναφέρει πως το ποσοστό των καταργήσεων αφορά σε ένα ποσοστό της τάξεως του 15%-20% ενώ υπογραμμίζει ότι σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα είναι αντίθετη με το πρόγραμμα. Γιατί «το παιδαγωγικό έργο των εκπαιδευτικών γίνεται δυσκολότερο. Καλούμαστε να διδάξουμε σε σχολεία με υπεράριθμους μαθητές, φανταστείτε πρακτικά τί σημαίνει αυτό!… Το υπουργείο δε θέλει διάλογο μαζί μας ενώ δεν μας έχουν ακόμα δοθεί οι λίστες με ποια σχολεία αναμένεται να συγχωνευτούν».

Από τη πλευρά της, η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου, υπογράμμισε στο newsbomb.gr ότι τα κριτήρια για τις συγχωνεύσεις των σχολείων είναι αποκλειστικά παιδαγωγικά και κοινωνικά, και όχι οικονομικά, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι « Η διαδικασία των συνενώσεων και ιδρύσεων σχολείων έχει ως σκοπό τη δημιουργία ζωντανών και ανοικτών σχολείων. Η χώρα έχει πάνω από 1000 μονοθέσια σχολεία, που σημαίνει ότι ένας δάσκαλος κάνει ταυτόχρονα μάθημα σε 6 τάξεις! Στοχεύουμε στα εξαθέσια Δημοτικά για να έχει κάθε τάξη το δάσκαλό της και την ξένη γλώσσα. Τα πολύ μικρά Γυμνάσια και Λύκεια δεν προσφέρουν τις επιλογές, την ομαδοποίηση και την κοινωνικοποίηση, που επιτρέπει στους μαθητές να προχωρούν στην εκπαίδευση και τη ζωή τους. Τα κριτήρια λοιπόν των συνενώσεων είναι πρωτίστως παιδαγωγικά. Δεν συνενώνουμε για να συνενώσουμε και δεν δημιουργούμε σχολεία «μαμούθ», ούτε αλλάζουμε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη».

Η κυρία Χριστοφιλοπούλου απαντά στις αιτιάσεις της ΟΛΜΕ, τονίζοντας ότι διάλογος γίνεται, με γνώμονα το συμφέρον του μαθητή: «Εξετάζουμε την κάθε περίπτωση μεμονωμένα και με ιδιαίτερη προσοχή. Αξιολογήσαμε τα σχόλια της διαβούλευσης και συνεχίζουμε τον εποικοδομητικό διάλογο με τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και τις νέες Αρχές Τοπικής Αυτοδιοίκησης», σημειώνει και συνεχίζει «Στόχος μας είναι να καταλήξουμε στις καλύτερες επιλογές συνενώσεων σχολικών μονάδων, με γνώμονα πάντα το συμφέρον του μαθητή, την εκπαιδευτική και υλικοτεχνική πληρότητα των σχολείων και την ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας. Σε σχολεία ζωντανά και καινοτόμα, ανοικτά στη τοπική κοινωνία. Δημιουργούμε ένα σχολείο κύτταρο πολιτισμού».

Όσο για τις ακριτικές και απομακρυσμένες περιοχές, η υφυπουργός δηλώνει ότι εξαιρούνται των συνενώσεων: «Όποιο και αν είναι το κόστος λειτουργίας για αυτά τα σχολεία των ακριτικών, νησιωτικών και δυσπρόσιτων περιοχών, η ελληνική πολιτεία οφείλει και θα διατηρήσει τη λειτουργία τους. Αλλά όπου η συνένωση επιφέρει εκπαιδευτικά αποτελέσματα, όπως σε περιπτώσεις με διασπορά ολιγοθέσιων σχολικών μονάδων με ελάχιστους μαθητές σε χωριά που γειτνιάζουν, ή με ύπαρξη δύο (2) συστεγαζόμενων εξαθέσιων σχολείων ή ακόμα και με ύπαρξη σχολείων με διπλοβάρδιες, τότε είναι προς όφελος του μαθητή και θα γίνει».

newsbomb.gr

"

ΑΝ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΑΤΑ LIKE